EL CONOCIMIENTO DEL DESARROLLO PSICOLÓGICO EN LA FORMACIÓN DE DOCENTES
Abstract
Algunos aspectos de la educación que se proporciona en las escuelas han experimentado profundos cambios en poco más de un siglo, mientras que en otros la situación apenas se ha modificado. Dos son los aspectos que resultan más llamativos. Por una parte, la escuela ha dejado de ser un lugar al que sólo asiste una minoría de niños y adolescentes, como sucedía hasta hace no mucho tiempo, y hoy en la mayoría de los países se tiende a que todos los miembros de la generación joven estén escolarizados, al tiempo que se prolongan cada vez más los años de asistencia a la escuela. Se ha ido imponiendo la idea de que invertir en la educación y en el desarrollo cultural de los ciudadanos constituye una inversión rentable para el desarrollo económico de un país.
Downloads
Downloads
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International license.
Authors who publish in Sinéctica agree to the following terms:
The authors retain copyright and grant the journal the right of first publication of the authorized work simultaneously under a Creative Commons Attribution License, which allows others to share the work as long as both the authorship of the work and the initial publication in this journal are acknowledged.
Authors may enter into additional separate contractual agreements for non-exclusive distribution of the published version of the journal (e.g., publishing in an institutional repository or a book), with acknowledgement of initial publication in this journal.
Authors are allowed to publish their work in institutional repositories or on their own website before and during the submission process, as it may generate productive exchanges, as well as earlier and greater citation of the published work.
Explanatory note: As of 2017 Sinéctica is governed by the Creative Commons Attribution Non-Commercial 3.0 International License, a version that standardizes licenses internationally.
Articles published between 1992 and 2016 are covered by a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International license, which allows a work to be shared and distributed non-commercially and with acknowledgement of the author, but prohibits modification of the original creation.