ACERCAMIENTO A LA TAREA DE LA FORMACIÓN DOCENTE
Abstract
La intención de este libro es analizar la problemática del desarrollo de los profesores e investigadores de la educación superior, en una época de expansión universitaria. De hecho reporta los resultados de una investigación, cuyo objetivo era proporcionar un marco para la evaluación cualitativa de las diversas modalidades de formación de profesores universitarios que se han implementado en México, se sabe que han sido muchos y desde hace varias décadas, pero en su mayoría no supusieron un estudio previo de las necesidades e intereses de los docentes, no hubo una definición del qué y el para qué de esa formación. La investigación incluye tanto las acciones y programas encaminadas directas a la formación didáctica o profesional del académico, como aquéllas que no tienen como fin único la formación, pero que si la promueven.
Downloads
Downloads
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International license.
Authors who publish in Sinéctica agree to the following terms:
The authors retain copyright and grant the journal the right of first publication of the authorized work simultaneously under a Creative Commons Attribution License, which allows others to share the work as long as both the authorship of the work and the initial publication in this journal are acknowledged.
Authors may enter into additional separate contractual agreements for non-exclusive distribution of the published version of the journal (e.g., publishing in an institutional repository or a book), with acknowledgement of initial publication in this journal.
Authors are allowed to publish their work in institutional repositories or on their own website before and during the submission process, as it may generate productive exchanges, as well as earlier and greater citation of the published work.
Explanatory note: As of 2017 Sinéctica is governed by the Creative Commons Attribution Non-Commercial 3.0 International License, a version that standardizes licenses internationally.
Articles published between 1992 and 2016 are covered by a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International license, which allows a work to be shared and distributed non-commercially and with acknowledgement of the author, but prohibits modification of the original creation.