Digital nodes for community development: A model for non-formal education

Authors

DOI:

https://doi.org/10.31391/S2007-7033(2020)0054-013

Keywords:

community development, ICT, non-formal education, technological models, digital nodes

Abstract

This work approaches a conceptual model of digital node for non-formal education whose purpose is to promote social intervention for the development of communities settled in highly vulnerable territories. It is a deductive research based on a theoretical framework made up of four aspects: Community development, non-formal education, digital appropria- tion and interconnection of open computer systems. The result consisted of a preliminary conceptual approach to the digital node model, as well as the conceptual foray into the non- formal education digital node of the Casa Blanca Community Management Center at the Xalapa City Council, in Veracruz, Mexico.

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Author Biographies

Rubén Edel-Navarro, Universidad Veracruzana

Doctor en Investigación Psicológica por la Universidad Iberoamericana, Ciudad de México. Investigador de la Universidad Veracruzana y coordinador del Laboratorio para la Innovación y Desarrollo Regional. Decano del doctorado Interinstitucional en Sistemas y Ambientes Educativos. Línea de investigación: aprendizaje mediado por tecnología.

Pedro Pedro Nolasco-Vázquez, Universidad Veracruzana

Doctor en Investigación Educativa por el Instituto de Investigaciones en Educación de la Universidad Veracruzana de México. Actualmente, realiza una estancia posdoctoral en el doctorado en Sistemas y Ambientes Educativos de la misma universidad. Líneas de investigación: diseño de políticas públicas digitales para el desarrollo social y económico, modelos educativos para el desarrollo comunitario, y evaluación de la integración de las TIC en la educación.

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Published

2020-06-18